Projects per year
Personal profile
Research interests
Personal profile
Expertise related to UN Sustainable Development Goals
In 2015, UN member states agreed to 17 global Sustainable Development Goals (SDGs) to end poverty, protect the planet and ensure prosperity for all. This person’s work contributes towards the following SDG(s):
Fingerprint
- 1 Similar Profiles
Collaborations and top research areas from the last five years
-
Intervención multicultural en el monitoreo metacognitivo mediante estrategias de aprendizaje para estudiantes de diferentes países de habla hispana
Cuadro Cawen, J. A. (PI) & Molina, M. (PI)
1/08/23 → …
Project: Research
-
Proyecto de Mejora de la Competencia Lectora para Clubes de Niños de Fe y Alegría
Cuadro Cawen, J. A. (PI) & Palombo Segredo, A. L. (PI)
1/02/20 → …
Project: Research
-
Método Sophia para el aprendizaje del lenguaje escrito en alumnos de quinto y sexto grado de educación primaria
Cuadro Cawen, J. A. (PI) & Palombo Segredo, A. L. (CoI)
1/02/18 → 1/12/25
Project: Research
-
Adaptación del test ELFE (Lenhard & Schneider, 2006) a la población uruguaya
Cuadro Cawen, J. A. (PI), Costa, D. (CoI) & von Hagen, A. (CoI)
Project: Research
-
Test de Evaluación de la Numeración
Ruiz Hornblas, C. (PI), Cuadro Cawen, J. A. (PI) & Costa, D. (PI)
15/01/24 → 30/12/24
Project: Research
-
Aprendizaje y Desarrollo Infantil. Aportes para las prácticas de enseñanza
De León, F., Palombo Segredo, A. L. & Cuadro , A., 2024, 1 ed. Montevideo: Magro. 250 p.Research output: Book/Report › Book › peer-review
-
Blood lead levels and math learning in first year of school: An association for concern
Agudelo, N., Cuadro, A., Barg, G., Queirolo, E. I., Mañay, N. & Kordas, K., 1 Apr 2024, In: Environmental Research. 246, 118091.Research output: Contribution to journal › Article › peer-review
-
El lenguaje escrito desde la educación inicial: hay mucho para hacer
Palombo Segredo, A. L. & Cuadro , A., 2024, Aprendizaje y desarrollo infantil. Aportes para las prácticas de enseñanza. Montevideo: Magro, p. 167-195 28 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Chapter › peer-review
-
Programa de intervención para la mejora de la ortografía en palabras regladas y arbitradas en escolares
Palombo, A. L., Cuadro, A. & Ball, D. C., 2024, In: Pensamiento Educativo: Revista de Investigación Educacional Latinoamericana. 61, 3Research output: Contribution to journal › Article › peer-review
-
Psychometric properties of the Metacognitive Awareness Inventory (MAI): standardization to an international spanish with 12 countries: standardization to an international spanish with 12 countries
Gutierrez de Blume, A. P., Montoya Londoño, D. M., Jiménez Rodríguez, V., Morán Núñez, O., Cuadro, A., Daset, L., Molina Delgado, M., García de la Cadena, C., Beltrán Navarro, M. B., Puente Ferreras, A., Urquijo, S. & Arias, W. L., 24 Jun 2024, In: Metacognition and Learning.Research output: Contribution to journal › Article › peer-review