Generalization of the say-do correspondence in a child with autism spectrum disorder

Título traducido de la contribución: Generalización de la correspondencia decir-hacer en un niño con trastorno del espectro autista

María M. Montoya-Rodríguez, Francisco Molina Cobos, Ana Isabel Ramón Cortés

Producción científica: Contribución a una publicación especializadaArtículo

Resumen

Say-do correspondence refers to the equivalence between what people say they are going to do and what they then do. This skill has been taught in diverse populations for decades to establish adaptive behaviors. This study sought to improve the results of previous studies that sampled participants with autism spectrum disorder. A single case study was designed with training based on the use of instructions to prevent errors and differential reinforcement, among other elements. In addition, the generalization of correspondences on preestablished classes of stimuli was evaluated using an express questionnaire. The results showed that the participant managed to establish the say-do correspondence and non-correspondence, as well as generalization to untrained stimuli. These findings are significant for the design of training procedures and generalization of saying-matching-doing in people with neurodevelopmental disorders.

Título traducido de la contribuciónGeneralización de la correspondencia decir-hacer en un niño con trastorno del espectro autista
Idioma originalInglés
Páginas77-85
Número de páginas9
Volumen16
N.º3
Publicación especializadaRevista Argentina de Ciencias del Comportamiento
DOI
EstadoPublicada - ago. 2024

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Generalización de la correspondencia decir-hacer en un niño con trastorno del espectro autista'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto