The development of number line estimation in children at risk of mathematics learning difficulties: A longitudinal study

Título traducido de la contribución: El desarrollo de la estimación en la recta numérica en niños en riesgo de presentar dificultades de aprendizaje de la matemática: un estudio longitudinal

Carola Ruiz, Saskia Kohnen, David Muñez, Rebecca Bull

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

Children with mathematics learning difficulties (MLD) show poorer performance on the number line task, but how performance on this task relates to other mathematical skills is unclear. This study examined the association between performance on the number line task and mathematical skills during the first 2 years of school for children at risk of MLD. Children (N = 100; M age = 83.63 months) were assessed on four occasions on the number line task and other mathematical skills (math fluency, numerical operations, and mathematical reasoning). Estimation patterns were analyzed based on the representational shift and proportional judgment accounts separately. More consistent longitudinal trends and stronger evidence for differences in mathematical skills based on estimation patterns were found within the representational shift account. Latent growth curve models showed accuracy on the number line task as a predictor of growth in some mathematical skills assessed. We discuss impacts of methodological limitations on the study of estimation patterns.

Título traducido de la contribuciónEl desarrollo de la estimación en la recta numérica en niños en riesgo de presentar dificultades de aprendizaje de la matemática: un estudio longitudinal
Idioma originalInglés
Número de artículo105916
PublicaciónJournal of Experimental Child Psychology
Volumen243
DOI
EstadoPublicada - jul. 2024

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'El desarrollo de la estimación en la recta numérica en niños en riesgo de presentar dificultades de aprendizaje de la matemática: un estudio longitudinal'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto